Odgovornost za napake blaga in garancija
Kupec je dolžan blago pregledati takoj po prevzemu. Če je ugotovljena mehanska poškodba embalaže izdelka, je kupec dolžan preveriti stanje blaga in v primeru poškodbe v prisotnosti prevoznika izdelati zapisnik o škodi. Za poškodbe med prevozom odgovarja prevoznik, saj je vse blago zavarovano. Na podlagi izdelanega zapisnika bo kupcu po zaključku škodnega dogodka s prevoznikom zagotovljen primeren popust ali dostavljen nov izdelek.
Reklamacije mehanskih poškodb izdelka, ki ob prevzemu pošiljke niso bile očitne, je treba uveljavljati takoj po njihovem odkritju, tj. takoj po prvem uporabljanju izdelka. Kasnejših reklamacij mehanskih poškodb izdelka ni več mogoče priznati. Pred prvo uporabo je kupec dolžan preučiti garancijske pogoje, vključno s slovenskim/češkim navodilom za uporabo, in se nato dosledno ravnati po teh informacijah.
Garancija se ne nanaša na običajno obrabo stvari (ali njihovih delov), ki nastane zaradi uporabe. Krajše življenjske dobe izdelka zato ni mogoče šteti za napako in je ni mogoče reklamirati.
Garancijska doba za vse osebe, ki izdelek uporabljajo za namen poslovne dejavnosti ali trgovine z navedenim izdelkom, ni določena v Obligacijskem zakoniku in jo določa posamezni uvoznik ali proizvajalec.
V primeru, da blago ob prevzemu ni skladno s kupoprodajno pogodbo (t. i. neskladnost s kupoprodajno pogodbo), ima kupec pravico, da prodajalec brezplačno in brez nepotrebnega odlašanja blago uskladi s kupoprodajno pogodbo, in sicer glede na zahteve kupca bodisi z zamenjavo blaga bodisi s popravilo. Če tak način ni mogoč, lahko kupec zahteva primerno znižanje kupnine ali odstopi od pogodbe. To ne velja, če je kupec pred prevzemom blaga za neskladnost vedel ali jo sam povzročil. Neskladnost s kupoprodajno pogodbo, ki se pokaže v šestih mesecih od dneva prevzema blaga, se šteje za neskladnost, ki je obstajala že ob prevzemu, če to ni v nasprotju z naravo blaga ali če se ne dokaže drugače. V primeru neskladnosti blaga s pogodbo ima potrošnik pravico do t. i. odprave neskladnosti, in sicer:
- z brezplačno vzpostavitvijo stanja potrošnega blaga, ki ustreza pogodbi, s popravilom,
- z ustreznim znižanjem kupnine,
- z nadomestno dobavo blaga,
- z odstopom od pogodbe.
Potrošnik lahko najprej zahteva od prodajalca brezplačno popravilo ali brezplačno nadomestno dobavo potrošnega blaga. Kupec ima pravico do zamenjave blaga le, če to glede na naravo napake ni nesorazmerno. O tem, ali je napaka sorazmerna, odloči pooblaščeni servis z izdajo pisnega mnenja o napaki. V tem primeru bo blago zamenjano za enak kos oziroma bo vrnjen že plačani znesek.
Pravice iz naslova odgovornosti za napake se uveljavljajo pri prodajalcu, pri katerem je bila stvar kupljena. Če je v garancijskem listu naveden drug podjetnik, pooblaščen za popravilo, ki je bližje prodajalcu ali kupcu, uveljavlja kupec pravico do popravila pri tem podjetniku. Če popravila na ta način ni mogoče zagotoviti, ga zagotovi prodajalec.
Če je za izvedbo popravila določena druga oseba (npr. pooblaščeni servis), je prodajalec dolžan sprejeti reklamacijo. Prodajalec je dolžan reklamacijo sprejeti, vendar jo nato posreduje pooblaščenemu servisu. Prodajalec o reklamacijo odloči takoj, v zahtevnejših primerih v treh delovnih dneh (na podlagi mnenja pooblaščenega servisa). V ta rok se ne šteje čas, potreben za strokovno oceno napake.
Postopek reklamacije
Pri uveljavljanju reklamacije prosimo upoštevajte naslednji postopek:
- Pošljite opis napake, kjer navedete predvsem tip izdelka, številko prodajnega dokumenta in opis napake.
- Pošljite blago na določen naslov skupaj z opisom napake.
Če se napaka pokaže pri prvem uporabljanju izdelka, najpozneje pa v 3 dneh od prodaje, ponuja prodajalec rešitev reklamacije z takojšnjo zamenjavo za brezhiben kos v naslednjih primerih:
- blago ni vidno uporabljeno,
- reklamacija je bila vnaprej prijavljena,
- dano blago je na voljo.

















































































































































































